Deel 2: 5 tips voor de beste hospitality service

In de wereld van hospitality draait alles om het maken van een uitstekende eerste indruk. Het onthaal of de receptie is vaak het eerste fysieke contactpunt dat een bezoeker heeft met een bedrijf. De ervaring die hier wordt geboden, kan het imago van de organisatie maken of breken. Facilicom Hospitality Services deelt als expert in hospitality services 10 praktische tips en tricks om de gastbeleving te optimaliseren, de efficiëntie te verbeteren en te zorgen voor een blijvende positieve indruk. In deze blog vind je het tweede deel van de 10 tips. 

twee receptionistes achter desk lachen

 

6. Training en ontwikkeling 
Goed opgeleid personeel maakt het verschil. Door geregeld trainingen te volgen over klantgerichtheid, communicatie en probleemoplossing ga je met vol vertrouwen om met elke situatie.

7. Vlotte en duidelijke communicatie 
Gebruik heldere, professionele taal. Luister met je oren en ogen, let op gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal en speel hierop in. 

8. Neem verantwoordelijkheid
Spreek in oplossingen in plaats van excuses. Tip: door positief te spreken, denken en doen, toon je aan dat je alles onder controle hebt. 

9. Feedback
Verzamel regelmatig feedback van bezoekers via een korte enquête, opvolgmail of een digitaal feedbacksysteem. Met deze informatie kan je zwakke punten identificeren en verbeteren. 

10. Laat je onthaal de kern van je organisatie uitstralen
Jouw onthaal is het visitekaartje van je bedrijf. Door je hospitality service af te stemmen op het DNA van je bedrijf draag je de cultuur, strategie en waarden van je organisatie uit. 

Met deze 10 ingrediënten kan elk bedrijf zijn onthaal naar een hoger niveau tillen. Ga voor een ultieme gastbeleving die professionaliteit en gastvrijheid uitstraalt. Door aandacht te besteden aan details, technologie te omarmen en medewerkers goed te trainen, kan elk bedrijf een positieve en blijvende indruk achterlaten.

Wil je meer weten over onze hospitality diensten?      Contacteer ons